Ačkoliv Kimiko a Reina s orchestrem jejich nižší střední vyhráli oblastní soutěž, na postup do národního kola to nestačilo. Reinu to vzalo, ale Kimiko si s tím moc hlavu nelámala. Teď Kimiko nastupuje na vyšší střední Kitaudži a ráda by za vším udělala tlustou čáru a začla znovu. Jenže na Kitaudži také mají orchestr a netrvá dlouho a Kimiko je jeho členkou. A stejně tak Reina.
Animace 8/10
Málokdy se vidí vztahový seriál, do kterého by bylo nalito tolik peněz na animaci. A je to vidět. Na pozadí, na odrazech, na množství pohybujících se objektů a i na samotných postavách. Jediné, co bych vytkl a čím se animátoři připravili o body, jsou pozadí dělaná z fotek. Ano, jsou realistická a vypadají pěkně, ale specialistou v této branži jsou
P.A.Works. (Pořád jsou ale udělaná dobře, takže to neřve jako kdysi v druhé řadě
Someday's Dreamers.)
Hudba 7/10
Máme orchestr, takže o hudbu jde především. Navíc seriál sponzorovala Yamaha, takže to prostě muselo znít dobře. A to je kámen úrazu. Protože sledujeme vývoj orchestru, bylo by potřeba v hudbě slyšet ten vývoj. Hudebníci neměli problém dělat chyby každý zvlášť, ale dohromady to vždy zní jako profesionální výkon. (Musím vzpomenout na
Nodame Cantabile, kde hudebníci předváděli neuvěřitelné skopičiny.)
Na dabingu oceňuji hlavně civilní projev ženských postav. Nemám rád uřvané, uječené a ubrečené charaktery. Tohle bylo posazené velmi příjemně.
Příběh 8/10
Asi už z předchozího popisu uhodnete, kam se bude děj ubírat a kde skončí. Zde ale není důležitý cíl, nýbrž cesta, která k němu vede. Právě střety mezi učitelem a žáky, mezi třeťáky a prváky, i mezi jednotlivými postavami jsou to hlavní. Díky tomu mohou autoři dovést seriál k závěru s velkým zadostiučiněním a pocitem zaslouženého úspěchu.
I zde je "ale", kvůli kterému nemohu dát plný počet bodů. Svým zaměřením totiž seriál musí hodně spoléhat na techniku hry na jednotlivé nástroje a obsazení orchestru. Kdo se zabývá hudbou, ví, že na tahací trombón potřebujete patřičně dlouhé ruce, že na tubu nemůže hrát začátečník bez zkušeností s žesti, a že lolitka nemůže hrát na kontrabas. (Nedosáhne na F, i kdyby si vzala stoličku.) Čím víc toho o hudbě víte, tím horší to pro vás bude.
Postavy 9/10
To, co poskytuje hlavní motor téhle sérii, jsou jednoznačně postavy a vztahy mezi nimi. I když je tu i romantické podtéma, tím hlavním jsou vzhledem k tématu spory v orchestru. A že jich není málo. A kdyby náhodou dospěl seriál do stojatých vod, je tu učitel, který rozhodně nenechá tenhle orchestr v klidu.
Celkem 8/10
Velmi příjemný vztahový seriál o vztahu k hudbě, k orchestru i k sobě samým. Jen škoda těch hudebních technikálií s obsazením nástrojů.
Odkazy:
AnimeNewsNetwork
https://www.youtube.com/watch?v=btNohTQ1e3E
A úplně bych nesouhlasil s tím "profesionálním výkonem". Režie scén orchestru mi přišla perfektní především v momentech kde je patrná nedokonalost jejich sehranosti. Bezchybné výkony nastupují jen když to potřebuje scénář a atmosféra (pátý díl, finále). Ale souhlasím, že přímo nějaký postupný vývoj tam naznačený není (což nutně nepovažuju za mínus, přecejen je to orchestr plný různě zkušených hudebníků).
Jinak skvělá recenze. Hlavně odstavec o příběhu dost hezky vystihuje to jak ho vnímám i já.